19

Nov

Webbaserte selvbetjeningssystemer - en viktig del av en moderne markedsmiks

Webbaserte selvbetjeningssystemer - en viktig del av en moderne markedsmiks

Webbaserte selvbetjeningssystemer er i tiden. For fremtidsrettede bedrifter åpner dette for nye innovative tjenester og tett, kostnadseffektivt samspill med kunder og andre samarbeidspartnere.

For Martin Bruusgaard AS - en ledende leverandør av portable gassdetektorer til den maritime industrien, har vi nettopp sluttført et spennende selvbetjeningsprosjekt; The Bruusgaard Online Competence Test System.  Prosjektet er levert i samarbeid med våre in-house ”superkodere” i DOPS AS.

Denne online løsningen gir mannskaper og offiserer på nærmere 2000 skip verden over muligheten til å teste sin kompetanse på området gassdeteksjon og bruk og vedlikehold av gassdetektorer fra Martin Bruusgaard. Brukere kan gjennomføre tester og laste ned kursdiplomer på PC, nettbrett eller mobiltelefon. Systemet har to brukergrensesnitt: et eksternt - for mannskaper om bord på skipene, og et internt - for å lage og vedlikeholde tester samt administrere kunde- og ordredata.

Vi ser at denne type webløsninger kommer sterkt og vil bli en stadig viktigere del av markedsmiksen. Det handler om å skape konkurransefortrinn og preferanse gjennom å gi kundene merverdi, spennende brukeropplevelser og effektivitets-/kostnadsgevinster.


20

Oct

Webbaserte selvbetjeningssystemer - en viktig del av en moderne markedsmiks

3D presentasjonsmateriell NordLink

For ABB i Sverige har vi laget ”tidligfase” 3D presentasjonsmateriell for NordLink prosjektet - et samarbeidsprosjekt mellom Statnett og det tyske selskapet TenneT.

Med planlagt idriftsettelse i 2020 skal ABB levere en HVDC (High Voltage Direct Current) løsning som direkte knytter sammen kraftnettet i Norge og Tyskland. Med en distanse på 623 kilometer blir dette den lengste HVDC forbindelsen i Europa. I tillegg til leveringssikkerhet i begge land vil prosjektet bidra til optimal utnyttelse av fornybare energikilder - vind, sol og vannkraft.    

Vår rolle i et slikt gigantprosjekt er selvfølgelig liten, men det er det alltid spennende å få innsikt i prosjekter med store dimensjoner og samfunnsnytte. Kompetansen vi tilfører et slikt prosjekt er evnen til å forenkle og kommunisere teknisk komplekse løsninger på en måte som skaper forståelse og interesse. Basisillustrasjonene har vi laget i 3D Studio Max, og bilder / kollasjer er sluttbehandlet i Photoshop.


03

Oct

Webbaserte selvbetjeningssystemer - en viktig del av en moderne markedsmiks

Samboer med digital spisskompetanse

Sundheim-Madison har gleden av å informere om at selskapet DOPS AS har flyttet inn i vårt kontorfellesskap på Kjørbokollen 30 i Sandvika.

DOPS AS er Microsoft sertifiserte spesialister innen utvikling og drift av web og nettapplikasjoner, og Sundheim-Madison har i flere år anvendt deres publiserings/CMS verktøy E-Site som basis for våre webleveranser.

Gjennom å kombinere strategisk B2B markedsføringskompetanse og innholdsutvikling med ledende digitale ressurser, kan vi nå tilby våre kunder hele spekteret av elektroniske markedsføringsløsninger og tjenester.

Koblingen webutvikling og webredaksjon/innholdstjenester ser vi som en stor styrke, og et ”must” for fullt ut å kunne utnytte nettet som markedsføringskanal.

Plug-ins for eksisterende web løsninger

Et viktig område DOPS AS tilfører oss er muligheten til å levere plug-in løsninger og utvidelser til kundens eksisterende web. Dette kan være håndtering av kampanjer og kampanjesider, legge til produktkataloger og web shop eller skreddersydde selvbetjeningsløsninger for kunder og ansatte. Ny funksjonalitet lages i kundespesifikke HTML5 plug-ins og kan implementeres i nær sagt en hver nettløsning – det være seg Microsoft Sharepoint eller annen intranet løsning, en CMS løsning eller en egenutviklet web.


10

Jun

Webbaserte selvbetjeningssystemer - en viktig del av en moderne markedsmiks

Vi lanserer vår nye RESPONSIVE web

Innhold er det viktigste for et nettsted – innhold som informerer, selger og/eller underholder. Men teknologien er definitivt også et element som må fungere for å skape gode brukeropplevelser på nett.

Et økende problem har vært å lage nettsteder som fungerer godt på alle flater - telefon, brett og PC - og alt der i mellom. Dette har vært løst ved å lage og vedlikeholde en versjon pr. skjermtype. Dette er tungvint - og med det mylderet av skjermalternativer som nå eksisterer, definitivt ikke veien fremover.

Men nå er løsningen her. RESPONSIV web eller sagt enklere; nettsteder som automatisk tilpasser seg den skjermen/enheten du bruker. Løsningen er ny, men ikke teknisk komplisert. Vi har valgt å prøve RESPONSIV design på vår nye web. Vi håper du liker det, og om du vil teste - så ta tak i hjørnet å prøv tilpasningsevnen til ulike vindusstørrelser.

Trenger vi / du en RESPONSIV web?

Vi mener at svaret for de aller fleste er JA. Selv om ditt miljø er B2B, og de fleste i dag besøker ditt nettsted fra skivebordet med en bærbar eller stasjonær PC. Med yngre generasjoner ingeniører og økonomer er mobile enheter og mobile arbeidsprosesser på rask fremmarsj. Så vårt råd blir  – velg RESPONSIVT.

 


Våre tjenester

- Marketing- og kommunikasjonsrådgivning
- Brosjyrer og salgsdokumentasjon
- Salgsverktøy og interaktive presentasjoner
- Web og digital markedsføring
- 3D illustrasjoner og animasjoner
- Presse / PR
- Messer og events


+ Mer

Kontakt oss

Sundheim-Madison Business Communication a.s
Postboks 263 Sandvika
1301 Sandvika

+47 67 52 30 40  /  +47 913 03 251

post@sundheim-madison.no